Základní škola a Praktická škola,
Rychnov nad Kněžnou, Kolowratská 485
 

UČIVO VIII. třída 8. 6. – 12. 6. 2020
Společné pro 3., 6., 7, ročník ZŠS
 
Dobrý den,
Máme tu učivo na druhý červnový týden.
Situace ve škole se mimořádným opatřením MZDR ČR ze dne 25.5. 2020 a Metodickým pokynem MŠMT ze dne 27.5.2020 změnila a škola je od 8.6.2020 otevřena. Ovšem všichni žáci z této třídy zůstávají doma a jsou tedy stále vzděláváni distančně (na dálku).
 

RV 

Tento týden pokračujeme s tématem Doprava. Podívejte se na prezentaci, pokud možno několikrát. Nakonec vypracujte pracovní list. 
Stále procvičujte grafomotorické prvky. Pokud možno věnujte se procvičování alespoň dvakrát až třikrát týdně.  Možnosti výběru :Volné čmárání (myšičko myš, pojď ke mně blíž), krátké údery (naše bílá slepička, zobe zrníčka) svislá čára (foukej, foukej větříčku, shoď mi jednu hruštičku), vodorovná čára (autíčko se unavilo do garáže zamířilo), klubíčko (vařila myšička kašičku na zeleném rendlíčku), kroužení oběma směry (kolo, kolo mlýnský, za čtyři rýnský), horní oblouk (duha dělá za kačku, pro sluníčko houpačku…)dolní oblouk(houpy, houpy, kočka snědla kroupy), vlnovku( had  leze z díry), šikmá čára (raketa startuje, daleko putuje). Na pracovních listech máte změněné básničky, tak pracujte s novými říkankami.  
Stále můžete opakovat téma Lidské tělo. Oči - mrk, mrk. Uši - drn, drn. Nos - tú, tú. Pusa - muck, muck. Terezka může využít komunikátor. Ostatní pracují nejlépe s velkým zrcadlem, ve kterém vidí své tělo.
 
SV Při pěkném počasí chodíte určitě všichni ven. Všímejte si kolem sebe pěkných, výrazných jarních barev. Zelené trávy, stromů, keřů, žlutých pampelišek, sluníčka, bílých kopretin, červených vlčích máků……Zkuste si vše osahat, očichat, ochutnat……
 Stále můžete procvičovat sluchové soustředění na zvuky – tleskání, dupání, cinkání, šustění igelitem, nebo papírem. Cokoliv. Eliška má moc ráda výrazné zvuky – houkání hasičů, sanitky, zvuk vlaku, houkání sirény.  V oblibě všichni mají cinkání zvonečkem a rolničkou (Maruška). Procvičujte reakce žáků na vyslovení jejich křestního jména. Měňte hlasitost, důraz, ton apod. Určitě také provádíte orofaciální stimulace, dotyková terapie, stimulace konečků prstů, masáže prstů a dlaní.
 
ŘV
Osvěžte si básničky, které říkáme při ranním rituálu (přiloženo v příloze ŘV- ranní básničky). A přidávám písničku na poslední roční období v tomto školním roce - na LÉTO.
https://www.youtube.com/watch?v=kKXcgqpBj1o
 
Terezce se moc líbí pracovat s aromatizérem a hlavně si oblíbila zvuky, které vydává. Jen tak dál Terezko, mám radost. Maruška zase doma pilně pracuje se skládačkami a kostičkami, třídí předměty, rozlišuje barvy a podobně. Jsi velká šikulka. Matyáš a Eliška už konečně mohou chodit na kočárcích ven a užívat si pěkného počasí venku. Moc Vás děti všechny pozdravuji a už se na Vás opravdu moc těším. Je to dlouhé nejen vám, ale i mě. 
 
 
Přeji všem pěkný týden. M.Z.