Základní škola a Praktická škola,
Rychnov nad Kněžnou, Kolowratská 485
 

9. ročník
M
https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-deleni
Učebnice strana 47/cvičení 23 (nezapomeňte na zkoušku)
Učebnice strana 48/cvičení 1 – zapsat pod sebe a vypočítat, pozor desetinná čárka musí být pod desetinnou čárkou
 Příklad:                                  2,35                              370,00                                 5,6
                     4,05                                  3,75                              560,     
 
Číslo 370 je stejné jako 370,00
         560 je stejné jako 560,0         desetinnou čárkou a nulami si můžete jen pomoc
 
Přírodopis
Učebnice strana 33 – 36
Zápis:
OBILNINY
Využití: potrava lidí
              krmivo pro zvířata
              sláma na podestýlku zvířat
obilniny vyseté na podzim = OZIMY
                            na jaře       = JAŘINY
zástupci:
PŠENICE  -      výroba mouky

  • výroba otrub pro zvířata
 
JEČMEN  -      krmení pro zvířata

  • výroba krup a ječné mouky
  • výroba sladu (pro výrobu piva)
 
OVES  -     krmivo pro koně
            -     ovesné vločky
 
 ŽITO -    žitná mouka na tmavý chléb
          -    jako kávová náhražka
          -    výroba lihu
 
KUKUŘICE  - většinou krmivo pro zvířata
PROSO
ČIROK
RÝŽE
Vymyslete 10 věcí, které se vyrábí z mouky nebo k čemu je mouka potřeba a pošlete na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  nebo 604 379043
 
 
 
Zeměpis

Zápis:

SEVERNÍ AFRIKA
Státy: Maroko, Alžírsko, Tunisko, Libye, Egypt, Mali, Niger, Súdán, Egypt
Velkou část zabírá pouť SAHARA. Nejúrodnější je území okolo řeky NIL.
Pěstování: citrusy, olivovníky, vinná réva, obilniny, datlové palmy, fíkovníky, bavlník, sója
Zvířata: kozy, ovce, velbloudi
Nerostné suroviny: ropa, zemní plyn, nerosty, fosfáty
Oáza – úrodná oblast v poušti
Faraonové – bývalí vládci v Egyptě
Suezský průplav – spojuje Středozemní moře a Rudé moře

AJ opakovat zvířata
https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/animals

Český jazyk  mluvnice
Opiš do sešitu mluvnice !!
 
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN

PŘÍDAVNÁ JMÉNA TVRDÁ MĚNÍ SVÉ KONCOVKY PODLE RODU ČÍSLA A PÁDU.

Přídavná jména tvrdá skloňujeme podle vzoru MLADÝ, MLADÁ, MLADÉ
Mužský rod                                       Ženský rod                         Střední rod
MLADÝ MUŽ (STROM)                 MLADÁ ŽENA                    MLADÉ ZVÍŘE

 Přídavná jména měkká skloňujeme podle vzoru JARNÍ
Mužský rod                                       Ženský rod                         Střední rod
JARNÍ MOTÝL (SALÁT)                  JARNÍ KVĚTINA                JARNÍ RÁNO

Prostuduj skloňování přídavných jmen tvrdých a měkkých ze stran 42 a 43 - růžové tabulky.
Do sešitu vypracuj cvičení 3. a) str 43 – 44 – Doplň správnou koncovku přídavných jmen

Čtení
Přečti si článek Trampoty ze strany 39 – 43
Vypracuj pracovní list do sešitu Čtení 
Stanislav Rudolf: Metráček

PRACOVNÍ LIST 
1.     Jitce se nepovedla písemka z matematiky.
Pokus si vzpomenout alespoň na 5 věcí, kterých si podle rozzlobeného tatínka neváží:
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
2.     Tatínek také zavedl nápravná opatření.
Škrtni, která do seznamu nepatří:
1.      Každý den hodinu počítat
2.      Naprostý zákaz televize
3.      Zákaz počítače
4.      Konec courání po městě
5.      Měsíc bez kapesného 
6.      Přísné dodržování všech bodů shora uvedených. 
3.     Den po „výstupu s tátou“ nešla Jitka na francouzštinu.
Kam se vydala?
__________________________________________________________

4.     Proč házel Lišák lahve do vody?
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________

 
5.     V knížce (filmu) Metráček se setkáme s různými přezdívkami.
Pokus se odhadnout, proč Jitce přezdívali Metráček a jejímu spolužákovi Lišák. (Odpověď najdeš v knížce nebo ve filmu.) 

Metráček
 
Lišák
 
Dějepis – opakovací  test
1.      Kdy byla v naší republice nastolena vláda jedné strany?
2.      Kdo byl její čelný představitel?
3.      Jak se po únoru 1948 nakládalo s odpůrci komunistů?
4.      Co znamenal stalinismus a kdo byl jeho hlavní představitel?
5.      Komu byl za budování socialismu zabírán majetek?
 
Odpovědi naleznete v učebnici Dějepisu na straně 47
Vypracované odpovědi mi zašlete na můj e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kdo nemůže zaslat mailem, vypracuje do sešitu nebo na papír!!!!
 
Zápis do sešitu
Alexander Dubček
narozen 27.11.1921, zemřel 7.11.1992
V roce 1968 stál v čele KSČ. Velmi oblíbený mezi lidmi. Podporoval demokratické změny ve světě. Mohlo se cestovat do zahraničí, byla zrušena cenzura tisku, rozhlasu a televize. Lidé se přestali bát policie a úřadů.