Základní škola a Praktická škola,
Rychnov nad Kněžnou, Kolowratská 485
 

9. ročník ZŠ, 8. ročník ZŠS, 8. týden

9. ročník

Matematika
https://skolakov.eu/matematika/4-trida/pisemne-nasobeni-dvojcifernym-cinitelem/pocitani-s-beruskou/priklady.html
učebnice strana 49/ 7
 

Chemie
Zápis do sešitu:
STAVEBNÍ MATERIÁLY
Sádra
- vyrábí se pálením rozemletého vápence
- po smíchání s vodou tuhne – VŽDY SYPEME SÁDRU DO VODY!
- používá se na vyplňování drobných mezer, při štukování, v sochařství
Vápenná malta
- se získává míšením hašeného vápna, písku a vody
- používá se na spojování cihel, na omítky zdí
Cement
- je z rozemletého vápence a jílů
- používá se k výrobě betonu
Beton
- je směs písku (štěrku), cementu a vody
- je pevný, ale křehký
- pro zvýšení kvality se vyztužuje ocelovými dráty nebo pletivem = železobeton
 
 
Přírodopis
Zápis do sešitu:
PLODOVÉ ZELENINY
Okurky
- pěstují se ve sklenících, pařnících a na volné půdě
- dělí se podle velikosti a použití
1. salátové okurky
2. nakladačky zavařují se
Tykev
- má kulovité nebo oválné plody
- používá se na výrobu kompotů nebo džusů
Meloun vodní a meloun cukrový
Pěstování pouze v teplejších oblastech jižní Moravy
Rajčata
- keříčkové a stromkové odrůdy
- jíme je syrová a upravená ve formě salátů
- zpracovávají se na rajské protlaky, šťávy a kečupy
Papriky
- červené nebo zelené
- jí se čerstvé, nakládají se
- červené papriky se suší a rozemílají na koření
 
Zeměpis
Zápis do sešitů:
Severní Amerika
Řeky: Mississippi, Missouri, Colorado, řeka sv. Vavřince
Pohoří: Kordillery
Nížiny: Mississippská nížina, Atlantská nížina
Velké prérie - pěstování pšenice a kukuřice
Obyvatelstvo – různorodé: původní Indiáni a Eskymáci, dnes Evropané (Angličané, Francouzi), obyvatelé černé pleti a míšenci
Státy: Kanada, USA
 
Aj
opakovat slovní zásobu MOJE TĚLO
https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/parts-of-the-body
 
OV
Morálka
- přečíst
https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/92222
 

Český jazyk – mluvnice - vše napiš do sešitu

Shoda přísudku s podmětem
Podmět rodu mužského neživotného
 
Strom šuměl. (ten)
Stromy šuměly. (ty)
 
Do sešitu napiš tato cvičení
Str. 50/ cv. 6. Doplň pravopis koncovek příčestí minulého
Str. 51/cv. 7.a) Doplň i,í, y,ý
                    7.b) Ze cvičení vypiš všechna slovesa
 
Opakuj si vyjmenovaná slova a slovní druhy!!!!

Český jazyk – čtení
Do sešitu čtení si napiš báseň ze strany 49
 
Ruka mi mává sama od sebe!
Milena Lukešová
A na koho?
Jenom tak
Na vzduch mává.
A proč?
Že vzduchu
nikdo nezamává,
když není vidět.
Tak na něj mávám
a říkám v duchu:
Ahoj, vzduchu!
 
K básni nakresli obrázek!
 
Dějepis
Přečti si OBDOBÍ NORMALIZACE z učebnice dějepisu – strana 51 a 52.
Do sešitu si napiš zápis:
Období normalizace
Po okupaci v roce 1968 uzavřela armáda hranice, obehnala je ostnatým drátem. Všude byly hlídkové věže. Do kapitalistických států se jezdilo na vízum, aby lidé nemohli srovnávat život u nás a v cizině. Hodně lidí emigrovalo, i když tím riskovali život. Toto období se nazývá obdobím normalizace. Hlavní osobou normalizace se stal Gustav Husák – vedoucí činitel KSČ a později prezident republiky.